Masaryk Racing Days - Brno 2016
Název
Masaryk Racing Days - Brno 2016
Popis
Rok starý oficiální traťový rekord Masarykova okruhu zůstává po víkendových Masaryk Racing Days nezměněn. Přesto si rakouský závodním Ingo Gerstl z Brna odváží nový zápis v historických tabulkách. Své nejrychlejší kvalifikační kolo zajel průměrnou rychlostí 200,664 kilometrů v hodině. Magická dvousetkilometrová hranice byla při oficiálním závodním programu prolomena poprvé v historii okruhu.
Gerstl deklasoval soupeře, prohrál jen s časomírou
Ingo Gerstl na monopostu Toro Rosso STR1 byl jasným favoritem obou víkendových závodů BOSS GP. V sobotu ráno v kvalifikaci zajel Rakušan nejrychlejší kolo za 1:36,932 a zajistil si tak pole position s náskokem víc jak sedmi vteřin na druhého Christofa von Grünigena. Zároveň tak těsně překonal dvousetkilometrovou hranici průměrné rychlosti na jedno kolo. V rámci závodního programu se to stalo poprvé v historii Masarykova okruhu, v minulosti tuto hranici prolomili jen závodníci F1 při exhibičních jízdách. Pro srovnání – držitel absolutního motocyklového rekordu Marc Marquez dosáhl ve svém nejlepším kole rychlosti 169,7 km/h.
Masarykův okruh tak čekal i na pokoření oficiálního rekordu, který od loňska činí 1:39,093. Přepsán může být pouze časem, který je zajet v závodě. V něm už ale Gerstl přelomový kvalifikační výsledek potvrdit nedokázal. Svoji roli sehrálo horké počasí, které panovalo po celý víkend, část prvního závodu navíc poznamenal incident Wolfganga Jordana, jehož monopost F1 Benetton ztratil v průběhu prvního kola pneumatiku. Kvůli odstranění nepojízdného monopostu musely vozy F1 deset minut ze závodu odkroužit za safety carem. Ani v neděli pak nový rekord nepadl. „Bohužel v Brně nestartoval Klaas Zwart, určitě by to s ním byla velká bitva. Samozřejmě jsem ale šťastný za vítězství. Udělali jsme velký krok v boji o letošní titul,“ konstatoval Gerstl.
Veronika Cichá, která závodí v barvách týmu H&A Racing s monopostem Dallara GP2, prolomila smůlu, která ji letos provází a závody dokončila na 14. resp. 12. místě.
Velkým „gétéčkům“ vládlo Sládečkovo BMW, slabší kubaturu opanovala patnáctiletá Maďarka
V nejatraktivnější „neformulové“ divizi 4 nad 2000 ccm soupeře deklasoval Filip Sládečka, který startoval v barvách Šenkýř Motorsport s novým přírůstkem do garáže brněnského týmu – BMW M6 GT3. V kvalifikaci stlačil čas na jedno kolo pod dvě minuty, a poté ovládl sobotní sprint i večerní vytrvalostní závod. V nedělním sprintu se pak musel spokojit s druhým místem, překonal jej německý jezdec Fritz K. s vozem Porsche 997 GT2.
Ve slabší třídě do 2000 nenašla v obou závodech přemožitele teprve patnáctiletá maďarská závodnice Vivien Keszthelyi s vozem Audi TT Cup. Mezi sportovními speciály se pak prosadil Aleš Jirásek s vozem Praga R1T, který v obou sprintech dojel třetí.
zdroj:automotodrombrno.cz
Období
Statistiky
- 212 fotek
- 0 se líbí
Fototechnika
Panasonic DMC-FZ72Nastavení
Fotoknihy z vašich fotek
Vyberte si z předchystaných knih pro Vás nebo vytvořte zcela novou.
Pexeso z vašich fotek
Stačí vybrat jen 32 fotek. Ostatní za Vás uděláme my.